PREZO in Huize Ter Walle Menen
Het PREZO kwaliteitsmodel vormt in onze organisatie, de uitvalsbasis voor het vastleggen van het jaarlijks beleidsplan en vormt de toetssteen voor de dagelijkse werking in de teams. Medewerkers van verschillende disciplines helpen nadenken om bewoners voorop te stellen, om aan verbetering te werken, om open over kwaliteit te spreken. Zelfevaluatie is een onmisbare schakel in het streven naar kwaliteit. Naast het welzijn van de cliënten is er ook veel aandacht voor het welzijn van de medewerkers.
Huize Ter Walle heeft de traditionele “bewonersraad” waarop een beperkte groep bewoners aanwezig waren, vervangen door “vriendschapsnamiddagen” op de leefgroepen; Hierdoor worden meerdere bewoners bereikt en betrokken in het streven naar verhoging van kwaliteitsvol wonen en leven.
In het auditverslag staat o.a. vermeld: “Huize Ter Walle heeft in de audit laten zien en laten merken dat er aantoonbaar, maar zeker ook merkbaar, aandacht is voor de cliënt en zijn familie. Dit komt tot uiting in de wijze waarop Huize Ter Walle is ingericht, maar zeker komt het tot uiting in de daadwerkelijke zorgverlening. Er zijn betrokken medewerkers gesproken die aandacht hebben voor de cliënt en de eigenheid daarvan.
Het behalen van het PREZO Woonzorg keurmerk is voor onze organisatie geen doel op zich geweest maar is een middel om onze zorg en dienstverlening te analyseren en een stimulans om kwaliteitsvolle zorg en dienstverlening te blijven behouden.
Andere berichten






