30 JUN 21

Update Covid-19

Handen

Update COVID-19

UPDATE MAATREGELEN COVID-19

Beste lezer,

Graag geven we u een beknopt overzicht van de maatregelen Covid-19 die binnen onze voorziening gelden. Ons crisismanagementteam komt vanaf nu 2-wekelijks samen op dinsdag ter evaluatie van de genomen maatregelen en om een veilige, maar ook een warmmenselijke omgeving te kunnen garanderen voor bewoner, medewerker, vrijwilliger en bezoeker. Enkel bij wijzigingen, wordt een communicatie via mail gestuurd naar alle belanghebbenden.

Het dragen van het chirurgisch mondneusmasker

1. Binnen onze voorziening

- Nooit verplicht voor bewoners;

- Altijd verplicht voor alle anderen.

2. Op de bewonerskamer

- Niet langer verplicht voor bezoekers;

- Altijd verplicht in een zorgrelatie (incl. vrijwilligers).

3. Buiten de voorziening

- Altijd verplicht in een zorgrelatie (incl. vrijwilligers).

Bezoekregeling

Onbeperkt aantal bezoekers.

Gelet op volgende afspraken:

- Er kunnen maximaal 2 bezoekers tegelijk op kamerbezoek komen bij een bewoner;

- Bezoekers registreren zich bij aankomst, door naam en contactgegevens achter te laten, ook wanneer zij na openingstijd langs de zijingang binnenkomen. Deze gegevens worden 3 dagen bewaard en daarna vernietigd;

- Kinderen, die niet in staat zijn een mondneusmasker te dragen, worden niet toegelaten;

- Bezoekers met één van de hoofdsymptomen van een Covid-19 infectie (hoest, kortademigheid, geur- of smaakverlies) of twee van de volgende symptomen (keelpijn, koorts, neusverkoudheid, vermoeidheid, misselijkheid, diarree, verwardheid), kunnen niet op bezoek komen.
HTW-Bistro

- De HTW-bistro wordt gerund door vrijwilligers van 14u30 tot 17u30. Het is bijgevolg niet mogelijk een dagelijkse opening te garanderen. De openingsdagen worden geafficheerd aan de balie op het gelijkvloers;

- Onze bistro is enkel toegankelijk voor bewoners en hun bezoekers naar keuze, vrijwilligers en medewerkers. Indien de plaats dit toelaat (familietafel) kan er met maximaal 8 personen aan tafel gezeten worden;

  • Er worden geen tafels verschoven;
  • Kinderen worden toegelaten, maar tellen mee als bezoeker.

- Bezoekers kunnen hun chirurgisch mondneusmasker enkel aan tafel uitdoen;

- Bezoekers registreren zich door hun naam en een contactgegeven achter te laten (aan de balie of in de bistro zelf), bewoners dienen zich niet te registreren;

- Alle bezoekers nemen steeds voldoende afstand van elkaar én van de bewoner.

Contact

Bij vragen, opmerkingen en/of suggesties: aarzel niet om ons te contacteren.

Diensthoofd zorgteam 1: 056/52.17.45

(Vervangend) diensthoofd zorgteam 2: 056/52.17.32

Adjunct directeur: 056/52.17.43

Algemeen directeur, mevrouw Debbie Janssens, geniet momenteel van zwangerschaps- en ouderschapsrust.


Bedankt voor het vertrouwen,

Yves Sanders

Adjunct algemeen directeur

Mieke Huyghe

Stafmedewerker zorg en kwaliteit

Deze website maakt gebruik van cookies

Stel hieronder uw voorkeuren in. Meer info vindt u terug in onze privacy policy.